Promocje

Zamówienia


Oferujemy kilka opcji płatności, tak abyś mógł wybrać najwygodniejszą dla siebie:

- Przelew bankowy

- Płatność przy odbiorze - pobranie

- Szybka płatność Blue Media

- eRaty (Santander)

- CA Raty (Credit- Agricole)

Faktura wyślemy Ci zawsze w formie elektronicznej. Znajdziesz ją więc na mailu podanym podczas składania zamówienia.

Dokumentu nie dodajemy natomiast do opon fizycznie.
Dlaczego? Sporo produktów nadajemy do wulkanizatorów lub salonów samochodowych z usług których korzystają nasi klienci.

Chcemy mieć pewność, że faktura dotrze właśnie do Ciebie i nie ulegnie zniszczeniu w transporcie. Wybieramy opcje, która pozwala Ci zawsze mieć do niej dostęp – na Twojej skrzynce mailowej.

Nasze magazyny znajdują się na terenie całej Polski. To pozwala nam na składowanie naprawdę ogromnej ilości produktów różnego rodzaju. Wszystkie dostarczamy jednak za pośrednictwem kuriera, nie oferujemy odbiorów osobistych.

Opony to jedyny punkt styku pomiędzy samochodem, a nawierzchnią drogi.

Z racji swojej budowy, przeznaczenia i warunków pracy, opony pełnią kilka istotnych funkcji. Warto o nich pamiętać wsiadając za kierownicę.

Prowadzenie

Bez względu na stan podłoża i warunków atmosferycznych opony zapewniają odpowiednie prowadzenie samochodu. Utrzymując zadany kierunek jazdy. Stabilność toru jazdy zależy od przyczepności kierunkowej opony oraz wytrzymałości na obciążenia poprzeczne. Na zachowanie odpowiedniego toru jazdy samochodu istotny wpływ ma również przestrzeganie odpowiedniego ciśnienia, zalecanego przez producenta samochodu, najczęściej odmiennego na osi przedniej i tylnej.

Przenoszenie

Tak w czasie jazdy jak i postoju opony przenoszą znaczne obciążenia statyczne i dynamiczne. Obciążenia, jakim poddawane są opony podczas przyspieszania i hamowania sięgają 50-krotności masy pojazdu.

Amortyzacja

Aby zapewnić komfort jazdy i zminimalizować zużywanie się części zawieszenia samochodu, opony amortyzują nierówności drogi. Dzieje się tak w wyniku elastyczności (głównie w pionie) mieszanki gumowej oraz sprężonego w oponie powietrza (lub innego czynnika, np. na bazie azotu). Zachowanie zalecanych ciśnień ma istotny wpływ tak ta komfort podróży jak i zminimalizowanie zużycia opon.

Jazda

Dzięki oponom samochód jedzie pewniej, z minimalnymi oporami toczenia i hałasem.

Przekazywanie

To opony przekazują na nawierzchnię drogi moc silnika przy ruszaniu i siłę hamowania podczas wytracania prędkości.

Trwałość

Opony podczas swojej żywotności muszą przetrwać kilka a nawet kilkanaście milionów obrotów, bez istotnego pogorszenia swojej jakości. Tempo i stopień zużywania się opon zależne są od wielu istotnych czynników; stanu technicznego drogi i samochodu, techniki jazdy – przyspieszeń i hamowań, wielkości przenoszących obciążeń. Jednak kluczową rolę na trwałość opon ma wspomniane już wcześniej ciśnienie. Jego zachowanie w nominalnych wartościach sprzyja zachowaniu odpowiedniego styku opony z nawierzchnią drogi. Zły stan ciśnienia w ogumieniu wpływający na kształt, wielkość oraz rozkład sił w oponie podczas jazdy i postoju, spowoduje nadmierne zużywanie się, a nawet uszkodzenie opony.

Tych kilka istotnych funkcji ma zasadniczy wpływ na komfort i bezpieczeństwo podróży, żywotność opon i ekonomikę eksploatacji samochodu. Aby opony mogły prawidłowo pełnić swoje funkcje, każdy kierowca powinien zadbać o ich stan; sukcesywnie kontrolować stopień zużycia i poziom ciśnienia.

Opona to produkt złożony, zbudowana z różnych materiałów, o specyficznych właściwościach, powiązanych ze sobą w trwały sposób.

budowaopony.gif

Bieżnik to zewnętrzna część opony odpowiedzialna za kontakt z nawierzchnią drogi i przenoszenie obciążeń. Bieżnik opony zapewnia właściwą przyczepność na zakrętach i stabilność podczas prowadzenia. Musi być zarówno elastyczny jak i odporny na ścieranie, uderzenia i przebicia, musi także słabo się rozgrzewać.

Ściana boczna (bok opony) to konstrukcyjna cześć opony wykonana z miękkiej mieszanki gumowej, mająca zasadnicze znaczenie dla amortyzacji całej opony. Zabezpiecza całą oponę przed uderzeniami, które mogłyby uszkodzić szkielet.

Warstwy usztywniające bieżnik to zbrojone cienkimi, ale bardzo wytrzymałymi drutami szczytowe warstwy opony. Układane ukośnie, warstwami i klejone między sobą. Muszą być wystarczająco sztywne w kierunku obwodowym opony, aby się nie rozciągać pod wpływem siły odśrodkowej, aby średnica opony była zawsze opanowana, niezależnie od warunków użytkowania. Muszą być także wystarczająco wytrzymałe w kierunku poprzecznym, aby wytrzymywać siły znoszenia. Ale równocześnie muszą być giętkie w kierunku pionowym, aby łatwo pokonywać przeszkody.

Osnowa (szkielet) to wewnętrzna warstwa opony złożona z cienkich drutów i tkanin ułożonych w proste łuki i sklejone kauczukiem. Drobne elementy stalowe są kluczowe dla konstrukcji opony, dają jej wytrzymałość na ciśnienie zapobiegając jednocześnie przed nadmiernym zniekształcaniu boków opony podczas pokonywania nierówności. W tej warstwie opony znajduje się około 1400 drutów, z których każdy ma wytrzymałość 15 kg.

Stopka to część opony, ukształtowany specjalnie do zarysu obręczy zapewnia szczelny i stabilny kontakt opony z felgą. Zbudowany jest z dwóch zasadniczych części; rdzenia i jego gumowej obudowy – podgumowanej tkaniny kordowej. Ze względu na konstrukcję stopki mamy do czynienia z oponami dętkowymi (tube type) lub bezdętkowymi (tubeless).

Drutówka to konstrukcyjny element opony, dzięki któremu stopka posiada wysoką sztywność i wytrzymałość obwodową. Zastosowanie drutówki pozwala oponie na przenoszenie znacznych obciążeń rozciągających pochodzących z felgi. Drutówka połączona jest z osnową opony za pomocą wczepu, tj. gumowanej tkaniny kordowej i paska mieszanki gumowej, tzw. wypełniacza.

Opasanie jest warstwą materiału złożoną z cienkich nitek. Ułożona jest przeważnie wzdłuż środka opony pod bieżnikiem. Zwykle jest to kilka warstw. Opasanie wzmacnia oponę w przypadku uderzeń i wspomaga utrzymanie równomiernego kontaktu opony z nawierzchnią drogi.

Wzmocnienie boku to element opony wykonany z twardej gumy, odpornej na odkształcenia dynamiczne. Jest dodatkową częścią opony, nadającą jej sztywności.

Wewnętrzna warstwa uszczelniająca to warstwa specjalnego, miękkiego kauczuku pełniąca rolę dętki w oponach bezdętkowych.

Jakie tak naprawde znaczenie ma ET? Czy mogę założyć felgi z innym ET niż fabryczne? Na przykład poszerzyć w ten sposób rozstaw kół dla poprawy prowadzenia w zakrętach?

ET (offset), czyli współczynnik odsadzenia felgi (przez niektórych producentów oznaczany jako IS) jest podstawowym, obok rozstawu śrub i średnicy otworu centralnego felgi parametrem montażowym felgi. Oznacza on odległość w poziomie pomiędzy płaszczyzną montażu felgi (przylegania felgi do piasty), a płaszczyzną symetrii felgi.

Odpowiednio dobrane ET gwarantuje, ze koło będzie się mieściło w nadkolu, nie będzie obcierało ani o rant błotnika, ani o elementy zawieszenia / układu kierowniczego nawet przy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu auta.

Zbyt głębokie ET może powodować ocieranie wewnętrznych krawędzi koła o elementy zawieszenia i układu kierowniczego, z kolei zbyt płytkie spowoduje obcieranie zewnętrznej krawędzi koła o wnętrze nadkola. W skrajnych przypadkach zastosowania zbyt płytkiego ET koło może wysunąć się na zewnątrz tak daleko, że przy znacznym obciążeniu samochodu lub na nierównościach krawędź nadkola uderzy w bieżnik opony co może skończyć się zniszczeniem opony, felgi, a w zależności od siły uderzenia, nawet nadwozia samochodu, nie mówiąc o utracie sterowności i możliwości spowodowania kolizji.

Tak więc montując felgi należy ZAWSZE stosować się do parametrów zamieszczonych w katalogu aplikacyjnym producenta felg. Tylko to zagwarantuje bezpieczne użytkowanie felgi.

Zdarza się, że kierowcy, szczególnie ci o sportowym zacięciu i przygotowujący samochody do udziału w imprezach sportowych poszerzają rozstaw kół stosując felgi o płytszym ET, niż zalecane, dla poprawienia stabilności samochodu w zakrętach. Jest to jednak okupione pogorszeniem stabilności auta podczas jazdy za wprost oraz w koleinach, więc takie rozwiązanie nadaje się właściwie WYŁĄCZNIE do zastosowań w sportach motorowych, a na pewno nie do codziennej jazdy po ulicach. Szczególnie, że Kodeks Drogowy zabrania jazdy samochodem któego kołą wystają poza obrys nadwozia.

Jeden komplet na cały rok?

Perspektywa powrotu do jednego kompletu opon na cały rok wydaje się kusząca. Koniec z problemami i wydatkami związanymi z wizytami u wulkanizatora wiosną i jesienią, koniec z koniecznością przechowywania nieużywanych właśnie gum. Czy aby na pewno?

Na pewno nie letnie

Jedno należy ustalić od razu: nie ma mowy o bezpiecznym jeżdżeniu przez cały rok na oponach letnich. Na śniegu i lodzie zachowują się niemal nieobliczalnie (szczególnie od czasu, kiedy producenci wprowadzili wyraźny podział na gumy letnie i zimowe). Jeśli już, trzeba sięgnąć po opony "takie jak kiedyś", czyli całoroczne. Opony tego rodzaju nie występują w ofercie wszystkich producentów, ale można je kupić bez większych problemów.

Jeżeli spojrzymy na wyniki testu opon zimowych, w którym dla porównania badaliśmy również zachowanie opon letnich i całorocznych, to zobaczymy, że dobre ogumienie całoroczne zachowuje się na śniegu nie gorzej niż kiepskie zimowe (i o wiele lepiej od opon letnich). Z kolei i na suchym i na mokrym asfalcie, kiedy to zimówki osiągają słabe wyniki, opony całoroczne wypadają zupełnie przyzwoicie. Podczas lekkiej zimy, gdy na drodze jest mało śniegu, a dużo wody, opony całoroczne zapewniają nie gorszą przyczepność niż "zimówki"!

To tylko kompromis

Konstrukcja opony całorocznej to tylko kompromis. Pozwala bezpiecznie poruszać się na nich przez cały rok, z czego na pewno mogą skorzystać osoby traktujące auto jako narzędzie do spokojnego poruszania się po mieście. Ale nie łudźmy się – na suchym asfalcie opona całoroczna będzie gorsza od dobrej letniej, a na śniegu - od dobrej zimowej. Kto dużo jeździ poza miastem (w tym zimą - po zaśnieżonych drogach), ten niech lepiej używa dwóch kompletów ogumienia.

Rozmiar opony:

185/65R14

185 - szerokość opony w mm (mierzona między jej bocznymi ścianami)

65 - wskaźnik profilu opony (wskaźnik określający procentowy stosunek wysokości opony do jej szerokości. 65 oznacza, że wysokość opony to 65% jej szerokości)

R - oznaczenie konstrukcji opony – radialna (symbol informujący o konstrukcyjnym układzie włókien osnowy opony. W przypadku opony radialnej korpus opony zbudowany jest z warstw włókien biegnących promieniowo w poprzek opony, od jednego do drugiego obrzeża.

14 - średnica osadzenia na feldze podawana w calach (inaczej: średnica felgi, na jaką może być zamontowana opona)

Indeksy:

88V

88 – indeks nośności opony – dopuszczalne maksymalne obciążenie w kilogramach na koło – zobacz tabela indeksów nośności

V – indeks prędkości opony – dopuszczalna maksymalna prędkość podawana w km/h - zobacz tabela indeksów prędkości

Oznaczenia dodatkowe na oponach:

  • BLT - wypukłe czarne litery (Raised Black Letters)
  • RBL – wklęsłe czarne litery (Recessed Black Letters)
  • BSW – czarne litery (black Sidewall)
  • OWL – białe litery (Outlined White Letters)
  • ORWL – białe obwódki liter
  • EMT, ROF – opona umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie (Extended Mobility Tyre, Run ON Float, DSST – oznaczenie Dunlop)
  • TWI – identyfikator informujący o umieszczeniu w oponie wskaźnika zużycia bieżnika. (Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej minimalna, dopuszczalna głębokość bieżnika wynosi 1,6 mm)
  • DOT – oznacza, że opona jest zgodna ze wszystkimi normami bezpieczeństwa ustanowionymi przez Amerykański Departament Transportu (Departament of Transportion). Obok znajduje się ciąg cyfr i liter do 12 znaków, oznaczający kod identyfikacyjny lub numer seryjny opony (zobacz kod zgodności z normami USA)
  • FP, RFP, MFS, RPB, FR, ML – zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi, tzw. ochraniacz felgi (Fringe Protektor, Rim Fringe Protektor), oznaczenie MFS (Maximum Flanfe Shield) stosowane jest w marce Dunlop.
  • RF, XL – opona wzmocniona o zwiększonej ładowności (Extra Load)
  • C – opona o podwyższonej ładowności do samochodów dostawczych
  • R/F, Reiff. - opony Run Flat (technologia: jazda bez powietrza; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
  • LI – wskaźnik maksymalnej nośności opony (Load Index) – patrz tabela indeksów nośności
  • SI – wskaźnik maksymalnej prędkości użytkowania opony (Speed Index) - patrz tabela indeksów prędkości
  • LR – oznaczenie niskich oporów toczenia
  • LT – oznaczenie umieszczone przed rozmiarem, wskazuje na przeznaczenie opony do samochodów 4x4 i dostawczych (Ligt Truck - stosowane w USA)
  • P – oznaczenie umieszczone przed rozmiarem, wskazuje na przeznaczenie opony do samochodów osobowych (Passanger - stosowane w USA)
  • R – opona radialna (Radial)
  • M+S – błoto i śnieg. Oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych (Mud+Snow)
  • TL – opona bezdętkowa (Tubless Tyre)
  • TT – opona dętkowa (Tuble Type Tyre)
  • G1 – czujnik kontroli ciśnienia
  • ZP – Zero Pressure - opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia. Technologia Michelin.

Data produkcji opony:

3410

34 – kolejny tydzień roku produkcji

10 – ostatnie cyfry roku produkcji

Oznaczenia rzeźby bieżnika:

D-164

D – drogowa rzeźba bieżnika

164 – numer rzeźby bieżnika

Opinie naszych Klientów

Zaufanie klientów, które zdobywamy przez lata, to siła naszej marki. Liczne nagrody i wyróżnienia, autoryzacje największych koncernów oponiarskich na świecie, czynią nas partnerem godnym zaufania.

4.8/5

Ocena na podstawie 1726 opinii

99%

Klientów poleca nasz sklep

Szybka wysyłka, opony zgodnie z opisem – rok produkcji, taki jak w opisie. Polecam sprzedawcę.

user

Marzena Gora

Opony są fabrycznie nowe i pełnowartościowe. Opony z pełną gwarancją producenta, co nie każdy sklep proponuje. Polecam tego sprzedawcę, dział obsługi Klienta z pewnością doradzi każdemu Klientowi najlepszy wybór.

user

Jaruś90

Bardzo fajna strona. Prosta w obsłudze wyszukiwarka opon. Wszystko czytelne. Opony tańsze jak u konkurencji. Opony dostałem na 2 dzień. Obsługa Klienta TOP. Polecam każdemu.

user

Ania Kolasińska

Bądź na bieżąco, zapisz się na newsletter a otrzymasz kupon rabatowy na wybrany komplet opon/felg o wartości 3%!

Opony i Alufelgi

SATIS Sp. z o.o.
OponyiAlufelgi

Antoniny Grygowej 27
20-260 Lublin

Brak możliwości odbioru osobistego zamówień pod tym adresem.

Infolinia: +48 509 05 05 90
info@oponyialufelgi.pl